Riskutbildning

» Riskutbildningen är obligatorisk för B-körkort

» Riskettan är en teorikurs på 3h och risktvåan är körning på halt vägunderlag

» Risktvåan (halkbana) genomförs i halkbanan i Laxå

En obligatorisk riskutbildning för B-körkort omfattar två delar

Del 1 Riskettan (kurs): 180 minuter & kafferast 10 min, kan göras tidigt i utbildningen för att du lättare ska kunna reflektera över riskerna i trafiken. Handlar om trötthet, alkohol, andra droger och riskfyllda beteenden i övrigt. Utbildningen utrymmer för reflektion och diskussioner. Priset är 650:- /deltagare. Riskettanboken kostar 50:-, köp den hos oss i trafikskolan.

Del 2 Risktvåan (halkbanan): Handlar om hastighet, säkerhet och körning under särskilda förhållanden. Eleven ska kunna tillgodogöra den på bästa sätt. Samling sker i trafikskolan, sedan får du skjuts till halkbanan i Laxå. Priset är 2300:-.

Både riskettan och risktvåan måste vara godkända innan du gör ditt kunskapsprov och körprov hos Trafikverket.

Villkor

OBS! Återbud för kurs/utbildning ska lämnas senast kl 13.00 tre vardagar innan. Det går inte att avboka under helger eller röda dagar. Maila info@citytrafikskolan.se vid avbokning.

Vid utebliven utbildning/lektion och vid sen avbokning debiteras fullt pris.Administrativ avgift 10% av avgiften vid avbokning av köpta lektioner eller annat material.
Vi tillämpar STR:s reklamationspolicy & praxis

Vi förbehåller oss rätten att justera eventuella prisfel före och efter att köpet är behandlat.

Har du några funderingar? Kontakta oss!

Var god ange ditt namn.
Var god ange ett meddelande.